Galadreal

Brutal tünde

péntek, február 27

a mai posztom igen trágár lesz. ha valakit az ilyesmi zavar, kérem ne olvassa tovább, akit nem zavar, annak ígérem, mostantól tisztábban lát egy lényeges etimológiai és szociolingvisztikai kérdéskört.

felháborodásomban dühödt olvasói levelet küldtem Ribancnak legutóbbi posztjával kapcsolatban. Beleegyezése után változtások nélkül közlöm levelezésünket:

Galadreal: figyu, a picsa az a pina, nem a segg!!!
Ribanc: nem. a picsa az a segg. a nunu a pina.
G: nem, baszki, hossszasan kutattam ezt a kérdést és a picsa egyértelműen a pina. de most itt van kb 25 ember es egy korlevelben kikertem a velemenyuket. majd megosztom veled az eredmenyt.
de amugy nem tagitok.
gondolj bele, lehet egy faszinak picsaja???? mikor mondjak egy faszira, hogy hulye picsa? ezek az erveim. meggyoztelek?
R: én sem tágítok. Amióta élek a picsa az a segg egy beceneve. De most felcsigáztál, mert iszonyúan jól érvelsz. Asszem a ma délutánom ennek a dolognak a kivizsgálásával fog telni.


A kollégáim álláspontjat az alábbi felsorolásban összegzem:
- ezen sokat vitatkoztunk gimiben: szerintem igazabol pinat jelent, de
sokan hasznaljak segg ertelemben (l. picsan rug).
- inkabb segg (picsan rug stb), de azert sokszor kontextusfuggo
- Számomra elsősorban idióta nőt jelenti. Amúgy a segglyuk és a vagina közötti keskeny sáv :)
- Ha ebből a kettőből kell választani akkor a feneket.
- Nekem a pinat.
- Régies szóhasználatban egyértelműen feneket jelöl, de azóta jelentésváltozáson ment át, és most már nagyrészt női nemiszervet jelent. De a jelentés még ingadozik, elég ha rákeresel az internetes szleng szótárakban, hol pinát, hol segget írnak: mek.oszk.hu, egy szakdolgozat és egy szlengszókincstár.
- eredetileg pina, nyilvan, aztan jelentesatvitellel a segg is. magyar/katolikus nepek hajlamosak egy kalap ala venni mindent, ami inter faeces & urinam.
- természetesen a szövegkörnyezettől függ. bölcs salamon.
- Szerintem a picsa az a női nemiszerv szinonimája. Mégpedig azért, mert eleinte csak szóösszetételben szerepelt „hülye picsa”, esetleg „Te hülye picsa!”, majd szóösszetétel hasadás történt és azóta külön –külön is élnek a káromkodások. Ja és azt, hogy „hülye picsa” mindig nőknek mondtuk ugye. De a ganxsta zolee biztos mást mondana erre.
- pina
- Inkább egy akkora testfelület, amelyikbe mindkettő bennefoglaltatik
- feneket
- Szerintem pinát, de a csajom szerint egyértelműen segget mert: - pinán rúgni nem lehet senkit, de seggbe rúgni igen (szétrúgom a picsád) - férfiakra is mondják akik a hagyomány szerint nem rendelkeznek pinával de szerintem ez akkor is egy hülyeség, a picsa az pina azért mert csak!
- soha nem hallottam rola, h mast is jelentene, mint pinat
- nyelvjarasfuggo, 25 eve eles vitakat folytattam a primasunkkal, Gyor kornyeki (ottevenyi) gyerek volt, es teljesen ki volt akadva, hogy a hulye pestieknek nem csak ulep a picsa. Tehat van, ahol csak fenek, mashol meg fenek is, pina is. Nezzetek meg az ertelmezo szotarban, ott van az asztalomban.
- nekem pinát, de a töbség fenék értelemben használja, majd tudsíts a végeredményről, engem is érdekela probléma
- az a velemenyem, hogy konkretan pinat sosem jelolt, segget tuti jelol, es kezd egyre inkabb noi segge (meginkabb altestte) valni

és most jöjjenek a bloggerek:
Villanella: egyértelműen segg a picsa. csak idővel hozzákapcsolta nyelvünk egy gondolatkörhöz és hamarosan akár (lásd a te esetedet) el is veszhet a jelentése. de még messze van az, mert én például picsa=seggként használom. haha.
Neverminder: általánosságban pina, viszont régebben jelentett segget is, amit még ma is használnak. például suszterpicsás, amikor valaki seggest ugrik a vízbe, vagy picsán rúgni.
Vakond: szerintem a segg, így használják, de sajnos kutatásokat nem végeztem ebben az ügyben.
Ribanc: nyertél. Befutott L.Gy., aki pinaszakértő. A picsa szláv eredetű szó, picska, ebből jött a picsa. A picsa eredetileg pinát jelent.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal